با سرد شدن هوا و کمرنگ شدن حضور گردشگران در مراکز تفریحی رو باز و فضاهای سبز، بوستان جنگلی لویزان به پاتوق اراذل، اوباش و معتادان تبدیل شده است.

لویزان

همشهری آنلاین- پریسا نوری: بوستان هزار هکتاری لویزان از بوستان‌های پر بازدید شمال شرق تهران است که در روزهای تعطیل و ماه‌های گرم سال روزانه هزاران نفر از این بوستان بازدید می‌کنند اما به نظر می‌رسد با سرد شدن هوا و کم شدن گردشگران، اراذل و اوباش مزاحم تفریح معدود خانواده‌ها در این مکان شده‌اند. «ایرج اکرمی» شهروند ۴۵ ساله ساکن محله تهرانپارس در این باره به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «روز دوشنبه هفته گذشته حدود ساعت ۴ عصر همراه با خانواده‌ام به جنگل  لویزان رفتیم تا ساعتی در یکی از آلاچیق‌ها بنشینیم و دور هم عصرانه بخوریم. بعد از حدود نیم ساعت ۳ جوان که از حرف زدنشان پیدا بود مواد مخدر مصرف کرده‌اند با قمه ما را تهدید کردند و می‌خواستند زورگیری کنند. هر چقدر پول در جیبم داشتم به طرفشان انداختم و بدون اینکه زیرانداز و وسایلمان را برداریم سوار ماشین شدیم و بلافاصله جنگل را ترک کردیم.»

«علی شربتی» دبیر شورایاری محله قاسم‌آباد و ده‌نارمک هم با تایید صحبت‌های این شهروند می‌گوید: «متاسفانه بوستان لویزان و حتی محله قاسم‌آباد که در مجاورت این بوستان است با سرد شدن هوا به جولانگاه معتادان و اراذل تبدیل شده است. توپوگرافی و وضعیت این جنگل که تپه مانند است و پستی و بلندی دارد، فضای ایمنی برای حضور معتادان فراهم آورده است. آنها در پناه تپه‌های لویزان و انبوه درختان پنهان می‌شوند و مشغول مصرف مواد مخدر و روانگردان می‌شوند و گاهی به ویژه در روزها و ساعت‌های خلوت برای خانواده‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند.»

  • کنترل شبانه‌روزی

موضوع ناایمنی جنگل لویزان را با «شهریار نجفی» مدیر این بوستان در میان می‌گذاریم. نجفی با بیان اینکه معتادان و اراذل در همه جا ممکن است حضور داشته باشند، درباره تامین امنیت بوستان در همه روزهای سال می‌گوید: «در بوستان هزار هکتاری لویزان، ۲۲ نگهبان ثابت، ۲۵ گشت موتورسوار و ۲ پاسگاه پلیس به صورت شبانه‌روزی امنیت اینجا را تامین می‌کنند.»
نجفی می‌افزاید: «همچنین نگهبانان این بوستان در ۱۱ ورودی مراقب هستند و افراد مشکوک را کنترل می‌کنند.»

مدیر جنگل لویزان در ادامه می‌گوید: «با توجه به وسعت جنگل به گردشگران توصیه می‌کنم در جاهای خلوت تردد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا بروز مزاحمت از سوی اراذل با ۱۱۰ تماس بگیرند. با توجه به اینکه ۲ پاسگاه پلیس در مجموعه داریم در کمتر از ۲ دقیقه نیروهای پلیس سر می‌رسند. همچنین در صورت بروز سرقت، مزاحمت و ناهنجاری، درهای خروجی بسته شده و همه خروجی‌ها کنترل می‌شود.»

کد خبر 485313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha